Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Typy lawet samochodowych

2019-12-19
Typy lawet samochodowych

Mogą też być używane do przewożenia nowych, jeszcze niezarejestrowanych aut albo tych, które zostały sprowadzone do Polski z innego kraju i nie mają jeszcze wykonanego w naszym kraju przeglądu technicznego, co powoduje, że nie można nimi jeździć. Mimo wspólnej nazwy wyróżniamy różne rodzaje lawet samochodowych, które mają różne cechy. Wszystkie zostały zaprojektowane, aby przewozić nimi samochody. W naszej ofercie dostępne są zarówno modele jednoosiowe, jak i dwuosiowe. Ich dopuszczalna masa całkowita waha się, w zależności od modelu, od 500 do 1500 kg. Wszystkie są wykonane bardzo solidnie, a ich konstrukcja gwarantuje stabilność i bezpieczeństwo transportu. W dzisiejszym wpisie opiszemy najpopularniejsze typy tych lawet.


1. Lawety samochodowe typu szwajcarskiego

Modele typu szwajcarskiego (nazywane potoczenie „szwajcarami”) mają specjalne rampy, na które musimy precyzyjnie najechać kołami transportowanego samochodu.


2. Lawety samochodowe typu holenderskiego
Lawety nazywane potocznie „holenderkami” są to modele wyposażone w pełną podłogę. Może być ona wykonana z aluminium (tak jak rampy w „szwajcarkach”) albo z wodoodpornej i wytrzymałej sklejki. Pełna podłoga nie wymaga aż tak dużej precyzji podczas najeżdżania transportowanym samochodem na lawetę.


3. Lawety z kołami pod podłogą
Takie lawety są nazywane „garbusami”, gdyż ich podłoga nie jest płaska, ale wygięta w kształt przypominający garb. Środkowa część jest wyższa, natomiast przód i tył są lekko ścięte, co wynika z ułożenia kół pod środkową częścią podłogi. Dzięki takiej konstrukcji laweta jest wąska i bez problemu zmieści się na pasie ruchu drogowego.


4. Lawety z kołami po bokach
Ich koła umieszczone są z dwóch boków przyczepy, co sprawia, że są szersze od lawet z kołami pod podłogą. Trudniej się nimi manewruje i porusza, ale ich zaletą jest niski próg załadunkowy. Dzięki temu można na nie znacznie łatwiej załadować auto.

Pokaż więcej wpisów z Grudzień 2019
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel