Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Dodaj produkty podając kody

Dodaj plik CSV
Wpisz kody produktów, które chcesz zbiorczo dodać do koszyka (po przecinku, ze spacją lub od nowej linijki). Powtórzenie wielokrotnie kodu, doda ten towar tyle razy ile razy występuje.

Resory czy wahacze? Wybór przyczepy, a zawieszenie

2023-08-17
Resory czy wahacze? Wybór przyczepy, a zawieszenie

Wybór odpowiedniej przyczepy samochodowej wiąże się z uwzględnieniem szeregu parametrów. Jednym z istotniejszych aspektów jest rodzaj zawieszenia, które wpływa na komfort jazdy, bezpieczeństwo oraz stabilność przyczepy podczas holowania. Tymczasem zarówno resory, jak i wahacze mają swoje zalety i wady, dlatego dokładne zrozumienie różnic między nimi jest niezwykle istotne dla właściwego doboru zawieszenia do konkretnego zastosowania.

Resory: tradycyjne rozwiązanie dla prostych zastosowań

Resory to tradycyjne i powszechnie stosowane rozwiązanie w zawieszeniu przyczep samochodowych. Składają się z elastycznych sprężyn, które umożliwiają amortyzację i pochłanianie wstrząsów podczas jazdy. Resory odznaczają się przede wszystkim prostotą konstrukcji oraz niższym kosztem produkcji. Użytkownik zyskuje więc dzięki niższym cenom zakupu, a także łatwiejszej naprawie w razie usterki.

Resory sprawdzają się szczególnie w przypadku przyczep o niższym tonażu, takich jak lekkie przyczepki jednoosiowe. Na ogół znajdują zastosowanie przy mniej wymagających zadaniach, takich jak przewóz towarów na krótkie dystanse. Jednocześnie należy zaznaczyć, że resory paraboliczne nadają się do użycia przy cięższych ładunkach niż resory piórowe.

Wahacze - dla wymagających zastosowań i większego komfortu

Jednak wadą resorów piórowych jest poczucie niższego komfortu jazdy w porównaniu do wahaczy z powodu większych drgań. Wahacze, zwane również zawieszeniem pneumatycznym, to bardziej zaawansowane rozwiązanie, które dzięki amortyzatorom oferuje lepszą izolację od wibracji i wstrząsów. To właśnie dlatego zapewniają wyższy komfort podróży i są często wykorzystywane w przyczepkach samochodowych ciężkich służących do transportu cięższych ładunków. Jednocześnie trzeba mieć świadomość, że wahacze kosztują więcej, a ich ewentualna naprawa również może generować większe koszty ze względu na bardziej skomplikowaną konstrukcję.

pixelpixel