Dodaj produkty podając kody
Jak dbać o stan kół w przyczepie?
Przyczepy to znakomity sposób na zwiększenie możliwości transportowych każdego rodzaju pojazdu, czy to osobowego, czy ciężarowego. Nie ma konieczności posiadania własnej przyczepy, istnieje wiele firm, takich jak nasza, świadczących usługi najmu przyczep autoryzowanych producentów. Bez względu jednak na to, czy jesteśmy właścicielami przyczepy, czy tylko decydujemy się ją wypożyczyć, warto wiedzieć, jak zadbać o koła w przyczepach, aby służyły nam długo i niezawodnie.
Co warto wiedzieć, aby zadbać o koła w przyczepach?
Odpowiednie dbanie o koła w przyczepach daje gwarancję bezpiecznego transportu załadunku oraz długiej żywotności samej przyczepy. Dbałość o koła przyczepy należy rozpocząć już na etapie wyboru opon dostosowanych do podłoża i pory roku, a także udźwigu samej przyczepy. Ważne jest również utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach. Uniwersalne, zalecane wartości ciśnienia w oponach dla przyczep, zgodnie z tabelą ciśnień, wynoszą od 6 do 9 bar. Szczegółowe informacje na temat odpowiedniego poziomu ciśnienia znaleźć można w książce serwisowej
Skutki zbyt niskiego ciśnienia w oponach
Kiedy ciśnienie w oponie jest zbyt niskie zmniejsza się jej żywotność. Ponadto jazda na niskim ciśnieniu powoduje uszkodzenie jej wewnętrznych elementów oraz większe zużycie bieżnika. Bardzo niskie ciśnienie (powyżej 1 bar mniej od zalecanej wartości) nie tylko zwiększa ryzyko zniszczenia opony na trasie, ale też negatywnie wpływa na zachowanie pojazdu w czasie jazdy (mniejsza stabilność, możliwość wystąpienia utraty przyczepności i aquaplaningu).
Regularny serwis
Regularne serwisowanie w celu sprawdzenia stanu zawieszenia — to kolejna rzecz, o której powinniśmy pamiętać będąc użytkownikami przyczepy samochodowej Zwiększa to nasze bezpieczeństwo na ulicach jako użytkowników ruchu drogowego. Dodatkowo można, w zależności od rodzaju przyczepy oraz kół, zwłaszcza poza sezonem, kiedy nie używamy jej regularnie, zapewnić jej ochronę przed szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi (np. przetrzymując ją w garażu, chociażby pod wiatą). Ostatnią rzeczą jest regularne czyszczenie kół ze wszelkich zabrudzeń i dokonywanie przeglądów na bieżąco.